שינויים ארגוניים, מה לעשות כדי שלא ירמו אותך? התמודדות עם שינויים בארגון, איך לבדוק מידע? איך לנתח מידע? איך לקבל החלטות? קידום בעבודה, איך לבדוק הצעה? להתקדם בעבודה, איך מקבלים החלטה?
איך להתמודד עם שינויים ארגוניים ולבחון הצעות בעבודה?
בהרצאה זו אליעד כהן מדבר על התמודדות עם שינויים ארגוניים, איך לנתח מידע בצורה נכונה, כיצד לקבל החלטות נכונות ולבחון הצעות שיכולות להשפיע עלינו בעבודה. הוא מציע דרכים לעקוף מניפולציות ואסטרטגיות להימנע מטעויות שעלולות להתגלות מאוחר מדי. במהלך ההרצאה אליעד מציין כי חשוב להפעיל חשיבה ביקורתית ולהתעקש על פרטים נוספים לפני שמקבלים החלטה.
מהי הדרך הנכונה לנהל שיחה כדי לבדוק את המידע על השינוי?
אליעד מסביר שכאשר אדם מציג הצעה או שיחה על שינוי, הדרך הטובה ביותר היא לא להאמין באופן אוטומטי למה שנאמר. במקום זאת, כדאי לשאול שאלות מנחות בצורה עקיפה כדי לבדוק את מידת אמיתות המידע. לדוגמה, אם מישהו אומר "אתם צריכים להתאחד עם תחנה אחרת", כדאי לשאול "למה אנחנו צריכים להתאחד? מה השינוי שיקרה אם נעשה זאת?" או "איך זה ישפיע עלינו באמת?" המטרה כאן היא להוציא את המידע בצורה יותר ברורה ולוודא שהשינוי הוא באמת לטובת כולם.
איך להימנע ממניפולציות במצבים כאלה?
בהרצאה אליעד מסביר איך לזהות מניפולציות. למשל, אם אדם מציג את השינוי כמשהו טוב ושואל אותנו למה אנחנו לא רוצים אותו, כדאי להטיל ספק ולהבין אם באמת מדובר בשינוי שמביא תועלת. אם מישהו אומר "הכל יישאר אותו דבר" ונותן לנו תחושת נוחות, זה עשוי להיות סימן לכך שמה שנאמר לא מדויק. במקום זאת, כדאי לבדוק אם באמת כל הדברים נשארים כפי שהם, ואם זה באמת לטובתנו.
מה לעשות כדי לבדוק הצעה ולנתח את היתרונות והחסרונות?
השלב הראשון בתהליך הוא להבין בצורה ברורה מה ישתנה בפועל. לפני שנכנסים לניתוח יתרונות וחסרונות, חשוב להפריד בין מה שכנראה יקרה לבין מה שיכול לקרות, ולתכנן את הצעד הבא בהתאם. כדאי לרשום כל שינוי שעשוי להתרחש ולבדוק האם השינוי יתרום לנו או יפגע בנו. לדוגמה, אם יש סיכון שמישהו חדש יגיע לניהול, חשוב להבין איך זה ישפיע על העבודה שלנו, והאם המנהל החדש יבין אותנו ויתמוך בנו.
מהי השיטה לבדוק את יתרונות השינוי?
בהרצאה מציע אליעד לקחת את כל הדברים הטובים שיש לנו היום ולוודא שהיתרונות האלה יישארו גם אחרי השינוי. לדוגמה, אם אנחנו כיום יכולים לבקש חופש בקלות ממנהל מסוים, כדאי לוודא שהשינוי לא ישפיע על...
בהרצאה זו אליעד כהן מדבר על התמודדות עם שינויים ארגוניים, איך לנתח מידע בצורה נכונה, כיצד לקבל החלטות נכונות ולבחון הצעות שיכולות להשפיע עלינו בעבודה. הוא מציע דרכים לעקוף מניפולציות ואסטרטגיות להימנע מטעויות שעלולות להתגלות מאוחר מדי. במהלך ההרצאה אליעד מציין כי חשוב להפעיל חשיבה ביקורתית ולהתעקש על פרטים נוספים לפני שמקבלים החלטה.
מהי הדרך הנכונה לנהל שיחה כדי לבדוק את המידע על השינוי?
אליעד מסביר שכאשר אדם מציג הצעה או שיחה על שינוי, הדרך הטובה ביותר היא לא להאמין באופן אוטומטי למה שנאמר. במקום זאת, כדאי לשאול שאלות מנחות בצורה עקיפה כדי לבדוק את מידת אמיתות המידע. לדוגמה, אם מישהו אומר "אתם צריכים להתאחד עם תחנה אחרת", כדאי לשאול "למה אנחנו צריכים להתאחד? מה השינוי שיקרה אם נעשה זאת?" או "איך זה ישפיע עלינו באמת?" המטרה כאן היא להוציא את המידע בצורה יותר ברורה ולוודא שהשינוי הוא באמת לטובת כולם.
איך להימנע ממניפולציות במצבים כאלה?
בהרצאה אליעד מסביר איך לזהות מניפולציות. למשל, אם אדם מציג את השינוי כמשהו טוב ושואל אותנו למה אנחנו לא רוצים אותו, כדאי להטיל ספק ולהבין אם באמת מדובר בשינוי שמביא תועלת. אם מישהו אומר "הכל יישאר אותו דבר" ונותן לנו תחושת נוחות, זה עשוי להיות סימן לכך שמה שנאמר לא מדויק. במקום זאת, כדאי לבדוק אם באמת כל הדברים נשארים כפי שהם, ואם זה באמת לטובתנו.
מה לעשות כדי לבדוק הצעה ולנתח את היתרונות והחסרונות?
השלב הראשון בתהליך הוא להבין בצורה ברורה מה ישתנה בפועל. לפני שנכנסים לניתוח יתרונות וחסרונות, חשוב להפריד בין מה שכנראה יקרה לבין מה שיכול לקרות, ולתכנן את הצעד הבא בהתאם. כדאי לרשום כל שינוי שעשוי להתרחש ולבדוק האם השינוי יתרום לנו או יפגע בנו. לדוגמה, אם יש סיכון שמישהו חדש יגיע לניהול, חשוב להבין איך זה ישפיע על העבודה שלנו, והאם המנהל החדש יבין אותנו ויתמוך בנו.
מהי השיטה לבדוק את יתרונות השינוי?
בהרצאה מציע אליעד לקחת את כל הדברים הטובים שיש לנו היום ולוודא שהיתרונות האלה יישארו גם אחרי השינוי. לדוגמה, אם אנחנו כיום יכולים לבקש חופש בקלות ממנהל מסוים, כדאי לוודא שהשינוי לא ישפיע על...
- איך להתמודד עם שינויים ארגוניים?
- איך לנתח מידע בעבודה?
- מהן שיטות קבלת החלטות בארגון?
- איך לבדוק הצעה בעבודה?
- כיצד לזהות מניפולציות בעבודה?