פתרון בעיות, קבלת החלטות במצבי לחץ, מודל לקבלת החלטות, ניהול עובדים, יעוץ למנהלים, יכולות ניהול, איך לקבל החלטות? לפתור בעיות, פיתוח חשיבה, קבלת החלטות בתנאי אי וודאות, חלק 2
איך לקבל החלטות נכונות במצבי לחץ?
קבלת החלטות במצבי לחץ וניהול עובדים היא אתגר מוכר ונפוץ. כדי לקבל החלטות טובות במצבי לחץ, עליך להבין תחילה מה בדיוק מחויב לך, מהי המטרה המדויקת שאתה רוצה להשיג ומה לא מחויב לך. לדוגמה, כשמדובר בעובדים, המטרה הבסיסית שלך כמנהל היא שהעובדים יבצעו את העבודה בצורה הטובה ביותר. כל דבר מעבר לכך - כמו מי אמר למי, מי נפגע ממי, מי לקח סמכויות שאינן שלו - כל אלו נחשבים דברים פחות חשובים אם הם לא מפריעים להשגת המטרה המרכזית.
למה נוצרים קונפליקטים בעבודה וכיצד ניתן לפתור אותם?
קונפליקטים בין עובדים נוצרים בעיקר כאשר כל עובד מחזיק בדעות או בתפיסות שונות לגבי מה שמחויב לו, או מה בסמכותו ומה לא. לדוגמה, עובד אחד אומר: "זה בסמכות שלי, למה הוא מתערב לי?" ועובד אחר יכול להרגיש שהוא נפגע באופן אישי בגלל אמירה כלשהי ומחליט להפסיק לשתף פעולה. במצבים אלו, הפתרון הוא תמיד להחזיר את העובדים אל המטרה המרכזית של הארגון או הצוות, כלומר, לעורר בהם מודעות למטרה המשותפת, ולהדגיש מהי המשימה האמיתית החשובה שיש לבצע.
כאשר עובד טוען שפגעו בו, או שהאחר "מתערב בעניינים לא שלו", הפתרון הוא לגרום לו להבין שבעצם המטרה הסופית שלו היא לבצע את העבודה בצורה הכי טובה, ושההצלחה של המשימה הכוללת חשובה יותר מהעניינים האישיים או מריבים פנימיים. זה נכון גם ברמה האישית וגם ברמה הכללית של הארגון.
כיצד להגביר את המוטיבציה של העובדים בצורה אפקטיבית?
על מנת להגביר את המוטיבציה של העובדים, עליך כמנהל להבין בדיוק מה משפיע על הרצון של כל עובד לבצע את העבודה. המוטיבציה תלויה בכמה העובד מאמין שהמאמץ שהוא משקיע בעבודה ישתלם לו, לעומת הנזק או ההפסד שהוא מרגיש שעלול להיגרם לו. לדוגמה, אם עובד מסוים משקיע בעבודה רק 80 אחוז, זה אומר שהוא חושב שב - 20 אחוז לא כדאי לו להתאמץ. האתגר שלך הוא לשנות את התפיסה הזאת כך שהוא יחשוב ב - 100 אחוז או לפחות במקסימום האפשרי שההשקעה שלו משתלמת.
לדוגמה, אם עובד משקיע מאמץ מינימלי כי הוא מאמין שהתועלת עבורו נמוכה, ייתכן שעליך לשוחח איתו ולהסביר מדוע המאמץ שלו יועיל לו באופן אישי או מקצועי. השיחה הזאת צריכה להיעשות בצורה שמסבירה לעובד כיצד המאמץ יתרום לו, לצוות או לארגון.
מתי משתלם להשקיע בעובד עם פוטנציאל נמוך יותר?
שאלה שעולה לעיתים קרובות היא האם להשקיע בעובד שיש לו מוטיבציה נמוכה יותר, או עובד שלדעתך הפוטנציאל שלו מוגבל. התשובה טמונה בחישוב היחס בין כמות ההשקעה לתועלת הפוטנציאלית. למשל, אם עובד מסוים נמצא ברמת מוטיבציה של 30 אחוז, ואתה יכול להשקיע בו ולהעלות אותו ל - 80 אחוז, אך ההשקעה הדרושה לכך גבוהה מאוד, ייתכן שמשתלם לך יותר להשקיע בעובד שכבר נמצא ברמה גבוהה יותר, או באחד שדורש פחות משאבים להשיג את אותו השיפור.
כיצד מקבלים החלטות נכונות במצבי אי - וודאות?
במצבי אי - וודאות וקבלת החלטות תחת לחץ, הדרך לקבל החלטות נכונות תלויה במידת היכולת שלך לראות בבירור את כל ההיבטים של הסיטואציה: מה עיקר ומה תפל, מה מחויב ומה לא מחויב. במילים...
קבלת החלטות במצבי לחץ וניהול עובדים היא אתגר מוכר ונפוץ. כדי לקבל החלטות טובות במצבי לחץ, עליך להבין תחילה מה בדיוק מחויב לך, מהי המטרה המדויקת שאתה רוצה להשיג ומה לא מחויב לך. לדוגמה, כשמדובר בעובדים, המטרה הבסיסית שלך כמנהל היא שהעובדים יבצעו את העבודה בצורה הטובה ביותר. כל דבר מעבר לכך - כמו מי אמר למי, מי נפגע ממי, מי לקח סמכויות שאינן שלו - כל אלו נחשבים דברים פחות חשובים אם הם לא מפריעים להשגת המטרה המרכזית.
למה נוצרים קונפליקטים בעבודה וכיצד ניתן לפתור אותם?
קונפליקטים בין עובדים נוצרים בעיקר כאשר כל עובד מחזיק בדעות או בתפיסות שונות לגבי מה שמחויב לו, או מה בסמכותו ומה לא. לדוגמה, עובד אחד אומר: "זה בסמכות שלי, למה הוא מתערב לי?" ועובד אחר יכול להרגיש שהוא נפגע באופן אישי בגלל אמירה כלשהי ומחליט להפסיק לשתף פעולה. במצבים אלו, הפתרון הוא תמיד להחזיר את העובדים אל המטרה המרכזית של הארגון או הצוות, כלומר, לעורר בהם מודעות למטרה המשותפת, ולהדגיש מהי המשימה האמיתית החשובה שיש לבצע.
כאשר עובד טוען שפגעו בו, או שהאחר "מתערב בעניינים לא שלו", הפתרון הוא לגרום לו להבין שבעצם המטרה הסופית שלו היא לבצע את העבודה בצורה הכי טובה, ושההצלחה של המשימה הכוללת חשובה יותר מהעניינים האישיים או מריבים פנימיים. זה נכון גם ברמה האישית וגם ברמה הכללית של הארגון.
כיצד להגביר את המוטיבציה של העובדים בצורה אפקטיבית?
על מנת להגביר את המוטיבציה של העובדים, עליך כמנהל להבין בדיוק מה משפיע על הרצון של כל עובד לבצע את העבודה. המוטיבציה תלויה בכמה העובד מאמין שהמאמץ שהוא משקיע בעבודה ישתלם לו, לעומת הנזק או ההפסד שהוא מרגיש שעלול להיגרם לו. לדוגמה, אם עובד מסוים משקיע בעבודה רק 80 אחוז, זה אומר שהוא חושב שב - 20 אחוז לא כדאי לו להתאמץ. האתגר שלך הוא לשנות את התפיסה הזאת כך שהוא יחשוב ב - 100 אחוז או לפחות במקסימום האפשרי שההשקעה שלו משתלמת.
לדוגמה, אם עובד משקיע מאמץ מינימלי כי הוא מאמין שהתועלת עבורו נמוכה, ייתכן שעליך לשוחח איתו ולהסביר מדוע המאמץ שלו יועיל לו באופן אישי או מקצועי. השיחה הזאת צריכה להיעשות בצורה שמסבירה לעובד כיצד המאמץ יתרום לו, לצוות או לארגון.
מתי משתלם להשקיע בעובד עם פוטנציאל נמוך יותר?
שאלה שעולה לעיתים קרובות היא האם להשקיע בעובד שיש לו מוטיבציה נמוכה יותר, או עובד שלדעתך הפוטנציאל שלו מוגבל. התשובה טמונה בחישוב היחס בין כמות ההשקעה לתועלת הפוטנציאלית. למשל, אם עובד מסוים נמצא ברמת מוטיבציה של 30 אחוז, ואתה יכול להשקיע בו ולהעלות אותו ל - 80 אחוז, אך ההשקעה הדרושה לכך גבוהה מאוד, ייתכן שמשתלם לך יותר להשקיע בעובד שכבר נמצא ברמה גבוהה יותר, או באחד שדורש פחות משאבים להשיג את אותו השיפור.
כיצד מקבלים החלטות נכונות במצבי אי - וודאות?
במצבי אי - וודאות וקבלת החלטות תחת לחץ, הדרך לקבל החלטות נכונות תלויה במידת היכולת שלך לראות בבירור את כל ההיבטים של הסיטואציה: מה עיקר ומה תפל, מה מחויב ומה לא מחויב. במילים...
- איך לפתור בעיות בעבודה?
- קבלת החלטות תחת לחץ
- הנעת עובדים בצורה יעילה
- ניהול קונפליקטים בצוות
- כיצד לנהל עובדים באופן אפקטיבי?